Σημειώσεις Κατεύθυνσης Γ Λυκείου | Biology.gr

Σημειώσεις Κατεύθυνσης Γ Λυκείου

Το περιεχόμενο των σημειώσεων αυτών βασίζεται στην ύλη της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου και σκοπό έχουν να βοηθήσουν τον μαθητή (υποψήφιο) στην βαθύτερη κατανόηση της ύλης του σχολικού βιβλίου, καθώς και στην ολοκληρωμένη αντιμετώπιση κάποιων θεμάτων.

Οι σημειώσεις αυτές περιλαμβάνουν:

Α. ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

–         ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ, η οποία παρέχει το σκελετό πάνω στον οποίο θα στηριχθεί η θεωρία για την περιγραφή φαινομένων, δομών κ.λπ.

–         ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ, τα οποία συντελούν στην επεξήγηση και στην ευκολότερη απομνημόνευση της θεωρίας.

–         ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ της θεωρίας κομματιών του σχολικού βιβλίου, έτσι ώστε να είναι ευκολότερη η μελέτη τους.

–         ΠΙΝΑΚΕΣ που ομαδοποιούν γνώσεις που παρέχει το σχολικό βιβλίο, ολοκληρώνοντας έτσι και συστηματοποιώντας την κατανόηση του αντικειμένου.

–         ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ θεμάτων που συγκεντρώνουν τις παρεχόμενες από το σχολικό βιβλίο γνώσεις, καθώς και θεμάτων με περιορισμένη ανάπτυξη σ΄ αυτό.

–         ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ, τα οποία διευκολύνουν την παρακολούθηση του μαθήματος κατά την παράδοση, καθώς και τη μελέτη σας.

Β. Οργάνωση διαβάσματος του σχολικού βιβλίου.

Η ύλη των εξετάσεων είναι χωρισμένη σε 22 εβδομαδιαία μαθήματα. Κάθε μάθημα περιλαμβάνει:

–         Σχεδιάγραμμα μαθήματος με τα βασικά σημεία της θεωρίας

–         Βασικές έννοιες του μαθήματος

–         Λεξιλόγιο

–         Εκπαιδευτικούς στόχους και

–         Επιπρόσθετες απαιτούμενες γνώσεις

Όλα αυτά έχουν σαν στόχο να διευκολύνουν και να οργανώσουν το διάβασμα του μαθητή με σκοπό να αριστεύσει στις εξετάσεις. Πως θα χρησιμοποιήσει όλα αυτά;

  1. Διαβάζει προσεκτικά την αντίστοιχη ύλη του σχολικού βιβλίου με σκοπό την κατανόηση και ανατρέχει σε προαπαιτούμενες επιπρόσθετες γνώσεις.
  2. Παράλληλα κοιτάζει τις σημειώσεις του φυλλαδίου και τις σημειώσεις από την παράδοση του μαθήματος.
  3. Ρίχνει μια ματιά στο σχεδιάγραμμα του μαθήματος και μαθαίνει απέξω τα σημεία στα οποία θα αναφερθεί.
  4. Διαβάζει προσεκτικά τις βασικές έννοιες.
  5. Με βάσει το λεξιλόγιο προσπαθεί να μάθει (εντοπίσει) τους ορισμούς από το σχολικό βιβλίο και από το βοήθημα (Απαντήσεις – Λεξιλόγιο).
  6. Διαβάζει και πάλι προσεκτικά την αντίστοιχη ύλη του σχολικού βιβλίου με σκοπό την κατανόηση αλλά και την αποστήθιση του σχολικού κειμένου με βάση το σχεδιάγραμμα.
  7. Ελέγχει αν έχουν επιτευχθεί οι εκπαιδευτικοί στόχοι.
  8. Συνεχίζει με την λύση των ασκήσεων και των απαντήσεων των ερωτήσεων του σχολικού βιβλίου ελέγχοντας την ορθότητά τους από το αντίστοιχο βοήθημα.
  9. Τέλος προσπαθεί να λύσει επιπλέον ασκήσεις και να απαντήσει σε ερωτήσεις κρίσεως.

Η σωστή χρησιμοποίηση των παραπάνω με την ταυτόχρονη μελέτη στο σπίτι και την παρακολούθηση των μαθημάτων στο φροντιστήριο πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στην απόκτηση υψηλής βαθμολογίας στο μάθημα αυτό, η οποία με τη σειρά της θα καθορίσει την εισαγωγή του μαθητή στη σχολή που επιθυμεί.

Αθήνα, Σεπτέμβρης 2010

Νίκος Μπαμπίλης

Print Friendly, PDF & Email
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!

Μείνετε ενήμεροι για νέα και άρθρα μας.